Review Bioscoopfilm: Burnt

Gister was ik met mijn schoonzusje naar de Ladiesnight van Pathé in Zaandam voor de film: Burnt, met in de hoofdrol Bradley Cooper. Ik was nog nooit eerder bij een Ladiesnight van Pathé geweest en was ook blij verrast toen we welkom werden geheten met een heerlijk glaasje prosecco (of appelsap). Verder waren er een paar stands opgezet waar je o.a. sieraden en make-up kon kopen. Heel gezellig allemaal maar ik heb het een beetje aan me voorbij laten gaan, ik kwam tenslotte voor de film.burnt

In de zaal aangekomen stond er op iedere stoel een goodybag, popcorn en een flesje water! Super leuk dus. In de goodybag zaten oa het tijdschrift Delicious, een flesje Jillz, een doosje Smints en nog een paar leuke goodies. Daarna werden er door een charmante jongen nog wat prijzen in de zaal verloot. Mijn schoonzusje en ik waren helaas niet een van de gelukkigen. En toen was het tijd voor de film! Ik had me van te voren niet ingelezen en had dus geen idee wat ik kon verwachten.

Het plot
De film gaat over een chefkok die het succes teveel is geworden, hij raakt aan de drank, drugs en dus aan lager wal. Echter na een aantal jaar boetedoening is hij klaar om de beste chef van de wereld te worden. Zijn doel? Een derde Michelin ster op zijn naam. Hij verzamelt een team om zich heen om dit doel te behalen. Dit verloopt allemaal niet soepeltjes, met name doordat hij zelf nog wat issues heeft te verwerken en omdat er spoken uit het verleden opduiken.

Mijn oordeel
Tja wat kan ik zeggen? 147 minuten naar Bradley Cooper kijken is echt geen straf. Zelfs niet als ie all Gordon Ramsey on you gaat. De film kijkt lekker weg. Het is geen mega spannend verhaal met allerlei twists en dingen die je niet aan ziet aankomen ofzo maar dat hoeft ook niet altijd vind ik. De film is ook niet saai, er zit een lekker tempo in en de verschillende personages houden het leuk. Emma Thompson als therapeut bijvoorbeeld of een kleine bijrol van Uma Thurman als restaurantkriticus. En ken je Omar Sy uit intouchables nog?

Gaan of niet gaan?
Gaan! Met vriendinnen of zelfs met je vriendje of een date. Hij is niet te chickflikkerig dus je kan rustig een vent meenemen. Mijn eindoordeel: niet de beste film die ik ooit gezien heb maar zeker wel een leuke!

PS. Doe je al mee aan mijn winactie?

Volg jij mickeytalks al? Klik op onderstaande Social media om Mickey te volgen!

Facebook